RenePaulien.reismee.nl

Faro

Hier weer even een update van ons.

Nadat we Marijke op het vliegtuig in Sevilla hebben afgeleverd, hebben we 2 weken hard gewerkt om de boot weer helemaal in de was te zetten.

Ook het laswerk voor het extra zonnepaneel is na veel vieren en vijven door een kundige lasser met TIG uitgevoerd. We hebben tevens de ondersteuning van de teak-zitjes op het hek laten aanpassen, want het gebeurde regelmatig dat men iets te veel op het puntje zat, waardoor de schroeven eruit getrokken werden.

Voor de giekrem hebben we aan de bevestiging van de verstaging ook 2 ringen laten lassen, zodat we deze goed kunnen bevestigen en de lijnen correct naar de kuip kunnen laten lopen.

Om de 'moordende' inwerking van de zon op de dinghy wat tegen te gaan, hebben we deze laten voorzien van een dekkleedje. De handgrepen werden al plakkerig en deze hebben we geschilderd.

Aangezien de temperatuur in Sevilla redelijk hoog op liep en er erg weinig wind was, waren we blij dat we op Woensdag 30 Juni de trossen konden losgooien.

We zijn met hoogwater vertrokken en 's middags om ca. 16.30 uur waren we bij de riviermonding aan zee, waar een heerlijk verkoelend windje stond.

De volgende ochtend echter was er geen zuchtje wind en hebben we lekker een dagje geluierd en van tijd tot tijd in het water gelegen.

Hier hebben we ook de eerste keer de onderkant van de boot kunnen bekijken en deze is toch weer aardig aangegroeid, mede door het dichtslibben van de haven.

De delen die drooggevallen zijn, bevatten een sterke aangroei, alsmede de onderkant van het roer en de kiel.

Na het nodige borstelen langs de waterlijn en met een harde bezem op de romp, hebben we toch besloten om dit maar op de kant te doen.

Via de havens van Mazagon en Vila Real de St. Antonio zijn we naar Ria Formosa gezeild.

Dit is een prachtig natuurgebied voor Faro en Olhao, wat via 2 eilanden van de zee is afgescheiden, waardoor we lekker rustig liggen.

Veel vogels, vissen, zon en een lekker windje, dit bij een temperatuur van 30°- 35° geeft ons alweer een lekker vakantie gevoel.

Gisteren zijn we naar Faro gevaren, aangezien we voor Ben Schaaper (een Nederlander die voor ons het grote zonnepaneel van Hoofddorp naar Sevilla heeft meegenomen) ook een zonnepaneel hadden meegenomen, wat hij gekocht had in Sevilla. Aangezien hij daar anders 1 week op moest wachten, hebben wij dit voor hem meegenomen en afgeleverd.

Vanavond natuurlijk voetbal kijken op het eiland in een klein restaurantje, waar we afgelopen zondag nog heerlijk rog hebben gegeten voor een klein prijsje.

We blijven hier nog wat in de buurt rondhoppen, aangezien aan het eind van de maand de kinderen gezellig naar ons toekomen.

Uiteindelijk zullen we hier ca. 11 Augustus vertrekken richting Marokko!

Groeten aan iedereen, van de bemanning van de Viskus,

Paulien en René

Sander

Ow naast het genieten, eten, drinken, zonnen, luieren en nog meer genieten wordt er ook nog gewerkt! ;-)
Geniet vooral verder, versterking komt eraan.

Dikke kus Sander

Belinda

Heeey genieters,
ietsje langer mag wel hoor rene!