RenePaulien.reismee.nl

Cordoba, Granada en Sevilla

Hallo allemaal,

Wij hebben afgelopen Dinsdag Marijke weer op het vliegtuig richting Nederland gezet en zijn nu druk bezig de boot weer op 'oorlogssterkte' te brengen.

Maar eerst nog even wat foto's en verhalen over de laatste 2 weken.

Naar Cordoba hadden we al deels verteld in de email, maar o.a. de indrukken die we hebben opgedaan in de Mezquita (zie foto) waren fantastisch.

Na even 2 dagen op adem te zijn gekomen op de boot, zijn we maandag 7 juni voor 3 dagen naar Granada vertrokken en hebben een mooie route door de bergen gezocht en alle witte bergendorpjes gezien!

Het hotel was iets minder luxe dan het voorgaande, echter was leuk en knus en veel tijd voor persoonlijke aandacht.

De eerste dag Granada was voor ons overweldigend, de toeristische toeloop op het Alhambra is zo groot, dat je er vooraf via de telefoon of internet kaartjes moet bestellen, om daarmee het bezoek aan het paleis in betere banen te leiden.

De hotelreceptionist heeft voor ons telefonisch de reservering gemaakt, zodat wij vanaf 14.00 uur onze tickets konden ophalen bij het Alhambra en pas om 18.30 uur het paleis in konden. Met de bus de stad in, verkennen en natuurlijk wat shoppen, want ja dat is bijna een must met dames (en soms heren)!

Om 14.00 uur de tickets opgehaald en uiteindelijk hadden wij bijna alle tijd nodig om een en ander daar te bekijken, voordat we het paleis in mochten. Achterafgezien uitstekend georganiseerd door de Iberisch- Schiereiland-bewoners.

We hebben wat plaatjes bijgevoegd, dus oordeel zelf maar!

De 2e dag ook weer diverse winkels bezocht, want we waren van plan om de Sierra Nevada in te rijden, maar vanwege de laaghangende bewolking dit maar niet gedaan.

Wel zijn we later op de middag nog naar Guadix gereden, waar vele mensen een woning in de rotsen hebben en daar vanwege de aantrekkelijke eigenschappen van o.a. verkoeling niet uitwillen! (zie ook de foto's)

Na even in het hotel wat gerust te hebben, wilde we naar het onder het hotel bevindende restaurant om wat te eten, echter deze bleek dicht te zijn. De receptionist adviseerde ons om naar het ca. 500 meter verderop liggende restaurant te gaan, maar toen we de voordeur opende zagen we pas hoe erg het regende, waarop de receptionist direct opsprong en ons aanbood naar het restaurant te brengen.

Zelf mochten we van hem niet rijden, want dan konden we een lekker wijntje drinken! Daar aangekomen rende hij naar de restauranthouder om haar aan te geven dat ze hem moest bellen als we waren uitgegeten, want dan zou hij ons weer komen ophalen!

Dit waren we niet van plan en hadden van hem een paraplu geleend om zelf terug te lopen. Bij het uitstappen voor het restaurant hadden we er allemaal niet op gerekend dat het zo hard regende, want het bergweggetje naast het restaurant was veranderd in een bergbeek en liep dwars door onze schoenen heen!

Na heerlijk genoten te hebben van een lekker voorgerecht en daarna van de Tarbot met een lekker flesje wijn, wilde we te voet weer teruggaan, echter zowel de regen als de eigenaresse van het restaurant maakte bezwaar en belde gelijk onze grote vriend die binnen 2 minuten voor de deur stond.

Hij wilde absoluut geen fooitje aannemen en dit was ook niet in de prijs van het eten verwerkt, want we hebben nog nooit zo goedkoop Tarbot gegeten! Vriendelijke Spanjaarden!! Na alweer een lekker nachtje slapen de volgende dag weer terug naar Sevilla, waar we 's middags de nodige boodschappen hebben gedaan bij de supermarkt.

De dagen erna zijn we met Marijke naar Sevilla geweest en gelopen tot we niet meer konden en zowel vertrouwde als nieuwe dingen gezien. Uiteindelijk gaan al die stadsbezoeken je niet in de koude kleren zitten en is het een ware aanslag op de voetjes, maar beide dames lopen er weer netjes 'geschoeid' bij!

Vrijdagavond zijn Suzanne en Fons vanuit de Algarve naar ons toegekomen en hebben we gezellig gegeten en de volgende dag het Alcazar-paleis in Sevilla bekeken. ‘s Middags zijn ze weer teruggegaan om hun laatste vakantieavond daar te vieren.

We missen Marijke wel een beetje, want o.a. gewekt worden met een lekker glaasje verse sinaasappelsap is er niet meer bij!

Groeten vanaf SY Viskus uit Gelves, Sevilla

Paulien en René

Eugenie de Bruijn

Hoi Paulien en René,
Leuk dat jullie een blog bijhouden, kan ik op afstand een beetje met jullie meezeilen en meegenieten! Goeie vaart, groetjes van de bemanning van de Baribas

kitty kuipers

Hoi René en Paulien, leuk joh, deze site, ik heb nog niet alles gelezen van jullie maar dat komt nog. Hier is 't warm en druk (laatste week, dus veel werk op school).
Marije is nog niet bevallen, dus loopt echt op d'r endje.
Met pa gaat 't goed.
Groetjes, 't beste Kitty en Peter.