RenePaulien.reismee.nl

SY Bounty, nieuwe boot

Hallo allemaal,

Afgelopen weken/maanden is er het nodige gebeurd, maar de aller belangrijkste gebeurtenis is de aankoop van een nieuwe (gebruikte) boot!

We hebben een Halllberg Rassy 46 gekocht van een iets ouder echtpaar die vanwege gezondheidsredenen moesten stoppen. Deze mensen (Benjamin en Willy Oskamp) waren zeer verzot op hun boot en hebben met tranen in de ogen hun boot aan ons verkocht.

Zoals op enkele foto's is te zien genieten ze tijdens een instructie/overdracht-zeildag nog steeds van de boot wat eens hun trotse bezit was, maar zijn zeer blij dat wij "hun" boot goed zullen vertroetelen en weer mooie reizen mee gaan maken.

Ondanks dat de boot er perfect uitziet gaan we haar aanpassen om onze wereldreis af te maken, daarom zullen we de verstaging laten vervangen en zullen we ook weer een SSB met pactor-modem etc. inbouwen, evenals een watermaker, 2e stuurautomaat, zonnepanelen, windgenerator, bimini, 100 mtr ankerketting, duikcompressor en div. andere aanpassingen.

Kortom we hebben onze handen weer vol de komende maanden in een verwarmde hal te Zaandam waar we ook het onderwaterschip zullen afkrabben en een nieuwe anti-fouling aanbrengen.

De planning is dat we komend voorjaar weer vertrekken vanuit Nederland en via de Canarische eilanden naar de Carieb varen, dan begin 2015 door het Panama kanaal, vandaar via de Paaseilanden (Chili) weer richting Tahiti varen waar we mogelijk de nu al weer drijvende Viskus zullen opzoeken.

Daar zullen we de "oude" route weer oppakken en onze reis verder afmaken, maar nu hopelijk zonder ongevallen!!

In de foto galerij enkele foto's van de reparatie van de Viskus, of dit een goede en stabiele reparatie is betwijfel ik, daarna enkele foto's van onze nieuwe aanwinst.

Groet,

Paulien en René