RenePaulien.reismee.nl

Verjaardag en Panama kanaal doorvaart

Hallo allemaal,

We liggen nu een week in Shelter Bay, (tegen over Colon)in een jachthaven en hierbij wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties en presentjes vanwege mijn verjaardag, ja 60 is niet niks, maar we gaan gewoon door!!

Afgelopen week is de boot gemeten, de kosten van de doorvaart hebben we betaald en de planning geeft aan dat we Zondagavond door de eerste 3 sluizen zullen gaan, dan slapen we ergens op het meer (Lagun Gatun) wat we passeren en de volgende ochtend 6.30 uur gaan we verder en zullen we de sluizen aan de andere kant weer naar beneden nemen. In de sluizen schijnen webcams te hangen, dus een ieder die ons wil zien passeren kan ons dan mogelijk zien. Het tijdsverschil met NL is 6 uur en we verwachten tussen9 uur en 12 uur in de sluizen te zijn, dus voor jullie tussen 15 en 18.00 uur.

We hebben 3 extra mensen aan boord van een ander jacht die ons helpen met de lijnen en er komt een 'Adviser' aan boord die via de marifoon contact houdt met zijn collega\'s aan de wal en op de andere boten. Deze man gaat \'s avonds van boord en komt maandag om 6.30 uur weer terug.

We zullen later wat foto\'s en verder verslag van de doorreis op de site plaatsen!

Groet,

Paulien en René