RenePaulien.reismee.nl

erg kort verblijf in Brazilië.....

Hallo allemaal,

op Donderdagochtend 26 Januari zijn we met de KLM weer naar Rio gevlogen en zijn daar om 19.30 uur veilig geland. Bij het inchecken werden wij door de douane niet toegelaten, omdat ons visum niet in orde zou zijn.?? Aangezien we als oud vuil werden behandeld en niet eens normaal te woord gestaan, werden we gedwongen om de zelfde kist waar we mee aangekomen waren weer terug te nemen.

Voor alle duidelijkheid, voor Brazilië heb je een visum nodig waarop je per jaar max. 6 maandenmag verblijven. De grote hamvraag is nu of dat woordje jaar gezien moet worden als kalenderjaar of aaneengesloten periode van 12 maanden. Tijdens de verlenging van ons visum afgelopen jaar bij de Federale politie hebben wij op 2 verschillende bureau's te horen gekregen, dat het om kalenderjaar ging en dat we na het verlaten van het land weer na 1 Januari mochten binnen komen.

De onbeschofte ambtenaar op de luchthaven van Rio houdt er dus de andere uitleg op na, maar we zullen komende maandag de Braziliaanse ambassade hierover benaderen en vragen wat nuhet officiële standpunt hierin is. Wanneer het toch het kalenderjaar is, zullen wij proberen de tickets te claimen en na ontvangst van een schriftelijke verklaring hoe de visumregels dienen te worden toegepast (voor de volgende flexibele ambtenaar), vertrekken wij dan weer omgaand naar Brazilië.

Als de visumregeling toch voor een aaneengesloten periode van 12 maanden geldt, dan zullen wij een permanent visum aanvragen voor gepensioneerden, hopelijk dat we dat op korte termijn kunnen regelen zodat we mogelijk toch nog de carnaval kunne meemaken.

Kortom wordt vervolgd!!

Groet,

Paulien en René

houdoe36@gmail.com

Hallo luitjes, je bent er mooi klaar mee.Het zal je toch maar gebeuren.Verder is het waanzinnig wat jullie beleven.We smullen er steeds van.
Wij hopen 2 de helft van maart weer nar Agadir te vliegen,waar de houdoe ligt.

Nog hééééél veel plezier en we genieten mee Frieda en Gerrit

Cees en Eugénie (van de Baribas)

Wat is dat ongelooflijk balen zeg, zitten jullie weer in dat koude kikkerlandje! Hopelijk kunnen jullie gauw weer terug en straks genieten van het Braziliaanse carnaval. We hopen snel weer goed bericht van jullie te ontvangen.

John

Illegalen!!!!!! Da's balen maar brand is erger.
Gaat lukken en sterkte ermee

Els en Ronald

Nou, das niet te geloven. Zou het helpen als jullie je opgeven voor een Braziliaanse inburgeringscursus ?? Sterkte ermee en gewoon doorgaan met genieten!

Hans en Nel

Hallo Rene en Paulien.
Het is niet te geloven, ik veronderstel dat je op je beste Brazilieaans enkele woorden tot onze lieve heer hebt gesproken. Ondanks dat ze zwaar katholiek zijn heeft dat blijkbaar niets geholpen.
Ik begrijp dat het leven van een gepensioneerde schipper niet over rozen gaat. Maar een voordeel je hebt de tijd aan jezelf?
Bij deze weer een goede reis terug.
Gr. Opa en Oma van de Stormmeeuw.

Matthijs

Hoi Paulien en Rene ,
Het biljft brazil. 1 troost, het gaat deze week vriezen dus wellicht kunnen we nog schaatsen op ankeveen.
ps. check visum winkel.nl
Groeten Thijs en Loren, S.Y. Twilight

Henk en Aaffien

Wat is dit balen zeg! Zeker nu het hier ook nog zo koud gaat worden. We hopen dat jullie alsnog, gauw weer naar de boot kunnen.
Als jullie zin/tijd hebben.....
Henk viert zaterdag het feit dat hij 65 gaat worden. Vanaf 14.00 uur zijn jullie welkom.

Ella en Erik

Een permanent visum voor gepensioneerden moet toch geen probleem zijn? Gewoon ff geen haren meer verven ;-) We gaan er van uit dat alles goed komt. En Carnaval vieren ze ook in het zuiden van NL. Wij kijken wel voor jullie naar de schuddende billen etc.